måndag 26 december 2016

I tomtens säck

 Nu har julen kommit och nästan gått också. Lite stress, lite press och mat och frosseri i massor. Barnen blev glada över sina klappar och även mot mig var tomten ovanligt snäll i år. Ett garn och mönsterpaket från Organic Knitters hade landat i hans säck.


Stickade julklappar var det ovanligt lite av i år. Endast ett mjukt paket hade jag lyckats skrapa ihop. En mössa till min världssöta brorson. Som sig bör var det inte lätt att fota en mössa på ett litet barn. Men med både jacka, napp och telefon så lät han mössan vara lagom lång tid för att jag skulle kunna ta några kort i alla fall. Mönstret heter I hart Cables och var både enkelt och roligt att sticka för en som är värdelös på flätstickning. Garnet är från Cascade, rester från min Ramona.

4 kommentarer:

  1. God fortsättning!
    Undrar vad det fanns i påsen? Du får berätta vad du ska sticka av det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. God fortsättning Ingrid! Det skall bli en "gråsparv". Längtar tills jag kan lägga upp....

      Radera
    2. inte blev jag klokare av det ... men du visar väl upp den sen

      Radera
    3. Jag är nog lite inne i min egen bubbla och tror att alla känner till just de sakerna som jag förälskat mig i ;)

      Här kommer en länk till en gråsparv:
      http://organicknitters.com/sv/garnpaket/grasparv.html

      Radera