onsdag 11 januari 2017

Ett första försök


Förra veckan skulle jag bara ta en titt i en garnbutik, som jag ännu inte besökt. Jag skulle bara titta, men det vet vi ju att det inte funkar. Så jag kom ut därifrån med lite garn och ett stort sug efter att sticka en tröja till min yngsta son. Detta skulle ju gå fort, tänkte jag. Barntröja på stickor 5 kan ju inte ta lång tid. Så jag stickade på, glad i hågen. Allt för sent insåg jag att den blev på tok för liten.

Men samtidigt som insikten slog mig, så såg jag hur fint mina små orangea garnsnuttar som jag hade ärmmaskorna på passade till det gråa garnet. Så nu skall det repas upp och börjas om igen. Och någon stans skall det vara lite oranget garn.

Ps. Det är omöjligt att böja ordet orange och få det rätt inser jag nu. Hur 17 skall man skriva?

5 kommentarer:

  1. Haha åh ja himla oranget asså! Men orange och grått är verkligen en toppenkombo! Blev sugen på en tröja med det till mig själv efter jag stickat en till draken :)

    SvaraRadera
  2. Brandgul, brandgula :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det var så lätt! Brandgul naturligtvis stavas det brandgul ;)

      Radera
  3. Haha åh ja himla oranget asså! Men orange och grått är verkligen en toppenkombo! Blev sugen på en tröja med det till mig själv efter jag stickat en till draken :)

    SvaraRadera