lördag 7 januari 2017

Grey Eyed




Har stickat på ett par vantar den senaste tiden. Som vanligt går den första snabbt att sticka och jag tycker att det är roligt. Som vanligt tar den andra vanten längre tid och jag tycker inte alls att det är kul. Tröjärmar är det enda som jag inte lider av att sticka två av.

Nåväl, åter till vantarna. Mänstret heter Grey Eyed av  Rebecca Tsai och finns gratis på Ravelry. Kanske blev mina ögon lite för ljust gråa, kan nog hända att jag går över med några stygn med en mörkare grå. Garnet inhandlades på Shetland, Jamieson & Smith 2 ply jumper weight. Jag köpte garnet för att sticka en sjal, men tröttnade ganska fort på lååååååmga varv med bara räta maskor, så garnet fick bli till något annat. Har en hel del över, som förhoppningsvis får bli lite olika små projekt framöver.

2 kommentarer: